2009. november 23., hétfő

Sült batáta krémleves kolbásszal


Azzal a feltett szándékkal indultam el tegnap a boltba vásárolni, hogy elkészítem Dolce vita sütőtökös csirkéjét. Egy aprócska dolog megakadályozott ebben, nevezetesen, hogy a hatalmas választékú zöldség-gyümölcs osztályon nem volt sütőtök. Volt persze eper, spárga (zöld is, fehér is), sárga és lila karfiol, de történetesen sütőtök nem. Semmilyen formában. Elfogyott mind Halloweenkor:-). Azért reménykedem, hogy hamarosan még lesz, mert még okvetlenül ki kell próbálnom a zöld héjú, mogyoró formájú acron sqash-t.

Sürgősen ki kellett találni valamit, erősen ebéd felé járt már az idő. Eszembe jutott, hogy még kiérkezésünkkor, augusztusban, az egyik könyváruház magazinos polcán kezembe került a Good Food talán júliusi száma, benne egy édesburgonyás recepttel. Gondoltam, majd ősszel kipróbálom, akkor nyers salátákra vágytam. Szerencsére közeleg a Hálaadás, így édesburgonya volt dögivel, sőt felháborítóan olcsón. Vettem két hatalmas darabot és egy lilahagymával meg némi olasz kolbásszal meglocsolva kevés olivaolajjal megsütöttem 30 perc alatt. Nagyon finom lett. (Érdekesség, hogy azt a számot még október végén is láttam ugyanott, már sorakoztak mellette a karácsonyi süteményes kiadványok.)

Nem vagyok híve az étel kidobásának, de ugyanazt sem szeretem enni másnap. Ezért nagyon szeretek felfedezni ételeket más formában. A maradék felhasználásánál szárnyalhat a fantázia. Itt volt tehát a kész alapanyag mára, egy mindössze 15 perc alatt elkészíthető krémleveshez. Különös zamatát a beleturmixolt sült lilahagyma és a finom keleties fűszerek adták.


Hozzávalók (2-3 személyre):
1 maradék sült édesburgonya
1 maradék sült lilahagyma
2,5 dl víz
1 dl tej
1 dl tejszín
jó késhegynyi őrölt római kömény
jó késhegynyi őrölt gyömbér
só, bors
sült (olasz) kolbász

1. A sült édesburgonyát és lilahagymát összeturmixolom a vízzel és tejjel.
2. Kis lábasba teszem és összeforralom a fűszerekkel, majd hozzáadom a tejszínt. Ekkor már nem szabad forralni.
3. Levesbetétje a sült kolbász.

2 megjegyzés:

  1. ez jól hangzik! jó kis téli leves, bár ma itt kb 20 fok volt napközben : )))

    VálaszTörlés
  2. :-) nagyon finom is! Itt már jönnek lassan a hideg napok és jön a leves-szezon is.

    VálaszTörlés