2010. április 4., vasárnap

Húsvéti játék


Napok óta a tojáskeresés lázában égünk. Ma jött a nyuszi a kiskertbe délelőtt, de a nagy keresés, barátokkal, ma délután volt esedékes. Gyakorlatilag dél és 4 óra között 2 percenként kérdezte meg Zsigmond, hogy mikor indulunk, mennyi van még hátra.
A sok csokitojás mellé készítettem egy játékot. Betűkkel díszített mézeseket szúrtam a földbe, ezekből a "virágokból" kellett mindenkinek megtalálnia és kiraknia a saját nevét.

Így készült:
Mézescsók tésztából húsvéti formákat szúrtam ki, azt grillezéshez használatos pálcákra varázsoltam úgy, hogy két azonos forma egyikét tojásfehérjével megkentem, rátettem a pálcát, majd rátapasztottam a másik formát. 200 fokos sütőben sütöttem 20 percig, majd másnap díszítettem glazúrral. Ezt most alkalmaztam először, szuper állagú (köszönet a receptjéért Zsigmond keresztmamájának), csak a zacskóval bénáztam sokat.

Hozzávalók:
17 dkg finomra szitált porcukor
1 tojásfehérje
1 kiskanál ecet

1. Összekeverjük a hozzávalókat kanállal és már tölthetjük is az írózacskóba.
2. Legjobb celofán vagy uzsonnászacskóba tölteni, pici lukat vágni a csücskébe és már lehet is kanyarintani a betűket.

Képekben:








2 megjegyzés:

  1. Ez nagyon ötletes! Sok mindent készítettem már mézesből, de ilyet még nem! Ha lehet, 'lekoppintom' és igyekszem nem elfelejteni, hogy a te remek ötleted. Nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  2. Örülök, ha tetszik. Lehet "koppintani", csak ne felejts el belinkelni. :-)

    VálaszTörlés