2010. április 9., péntek

Tavaszi pite


Gyakran készítek pitét. Mindig sósat. Szeretjük, mert hamar elkészül, előétel, könnyű ebéd vagy vacsora lehet egy kis zöld salátával. A tésztáját (egyenlőre még) nem én készítem. Mélyhűtött leveles tésztát használtam, de a friss változattal még könnyebb dolgozni.
Variálhatjuk kedvünk szerint, lehet húsos vagy vega, kerülhet bele tejszín vagy tejföl, tetejére sajt. Most abból dolgoztam, ami a hűtőben volt. Igazi zöld pite lett.

Tipp a póréhagyma tisztításához: ha a póréhagyma rétegei alatt fekete homokos-földes réteget találunk legkönnyebben úgy tisztítható meg, ha hosszában negyedbe vágjuk és folyó víz alatt kissé meglazítva a rétegeket, kimossuk. Visszarendezve dolgozhatunk tovább a negyedelt pórékkal. Vékonyabbaknál elég, ha felezzük és úgy öblítjük le.

Hozzávalók (kb. 23 cm-es tortaformához):
1 kisarasznyi póréhagyma
4 kisarasznyi cukkini
10-12 szál spárga
3 dl tejszín (ebben épp 2 dl tejföl és 1 dl író volt, tejszín hiányában)
1 evőkanál vaj
diónyi kéksajt
só, bors
1 lap leveles tészta

1. Serpenyőben vajon megpároljuk kicsit a felszeletelt pórét, hamar hozzáadva a megmosott és héjastól karikákra vágott cukkinit. Együtt puhulnak.
2. Mikor már majdnem kész, beledobjuk a megmosott spárgát. Én háromba vágtam egy szálat, az alsó két részt tettem a cukkinihez. A fejeket tartsuk meg a végére, annak elég, ha a sütőben párolódik.
3. Öntsük fel a tejszínnel, sózzuk, borsozzuk. Rottyanjon egyet, vegyük le a tűzől és keverjük hozzá a spárgafejeket.
4. Vajazzunk ki egy tortaformát, béleljük ki leveles tésztával és öntsük bele a tejszínes zöldséget. Morzsoljuk rá a kéksajtot és 200 fokos előmelegített sütőben süssük 20-25 percet.


2 megjegyzés:

  1. Minden összetevőjét szeretem, na jó, a spárga talán kivétel, de ennyi belefér. Nagyon csábító :)

    Hogy vagytok? :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi, jól. Nem unatkozunk (lásd fenti poszt:-), remélem mostantól többször jutok géphez. Örülök, hogy tetszik a pite. Kell ilyenkor a zöld.

    VálaszTörlés