2010. november 28., vasárnap

Siegfried galuska

Magdi dédinél ettem először. Szeretem, mert gyors, könnyű és kicsit más és egyszerűbb, is mint a szokásos, morzsás-grízes változat. Tehetünk rá tejfölt és por- vagy vaníliás cukrot, lekvárt. Most még meg is futtattam egy vajon, hogy kérgesedjen. Az eredmény: belül lágy, kívül kissé roppanós állag. A tetejére házi vaníliás cukor került, amit úgy készítek, hogy a kikapargatott vaníliahéjakat robotgépben összetöröm és összekeverem kristálycukorral. Így szép barna pöttyös, vanília ízű cukrot kapok, bármibe tehető, jobb, mint a zacsis. Persze lehet egész rudakat is aprítani, nálam általában a belseje crème brûlée-ben végzi.
Kivételesen a túró és a tejföl is termelői (valkói és csomádi), Szentendre határában egy lakókocsiból árulják, különlegesen jó volt mindkettő. Az utóbbira kiskanállal jártam rá, még szerencse, hogy nagy kiszerelést vettem.

Hozzávalók:
25 dkg túró
4 tojás
6 púpozott evőkanál liszt
vaj a kérgesítéshez
tejföl
vaníliás cukor vagy porcukor


1. Egy tálban összekeverjük a tojásokat a liszttel és hozzáadjuk a túrót. Villával jól elkeverjük, ha van időnk, állni hagyjuk kicsit, ha nincs, akkor nem.
2. Sós, lobogva forró vízbe a masszából evőkanállal galuskákat szaggatunk és kifőzzük. Picivel tovább, mint ahogy feljön a tetejére (én mindig szétvágok egyet, akkor jó, ha lágy, de nem esik szét).
3. Egy serpenyőben vajat olvasztunk, erre szedjük rá a lecsepegtetett galuskákat és mindkét oldalán odakapatjuk. Ez a művelet szimultánban végezhető a kifőzéssel, amíg a második adagot szaggatjuk, pont készre kérgesedik az első.
4. Tejföllel és valamilyen cukorral vagy lekvárral tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése